Maandag, 12,

12 augustus 2013 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Het is is al dinsdagmorgen de 13e als ik dit reisverslag van maandag schrijf, Ton komt net de douche uit en zegt, je zou maar elke ochtend zo wakker worden, inderdaad, dat wilde ik ook nog schrijven. Wij zitten in het Holiday Inn in Charleston op de 9e verdieping met uitzicht op de Ashley River, precies in het midden vn de 2 higway bruggen, beter kon gewoon niet. Bij aankomst waren we geboekt op een kamer op de 11e, maar zonder utizicht, de aardige receptioniste heeft wat moeite gedaan en zo zit ik te typen in het zonnetje met dit geweldige uitzicht!

Terug naar gisteren.

Nog voor het ontbijt de andere was erin gestopt, ontbeten, stelde niet zoveel voor, we nemen straks in de stad wel een heerlijk broodje bij de Subway. Was in de droger, spullen in orde gemaakt en weer op weg.

We hebben hetLevine Museum of the South bezocht, super interessant, het gaat over het leven vanf het einde van de burger oorlog tot heden, er was een tentoonstelling van studenten middels bewerkte foto's vanzichzelf waarin ze lieten zien wat hun 'ME' in de samenleving/South Caroline kon betekenen.

De tentoonstelling begon met een introductiefilm, daar na was er een chronologisch verhaald middels beeld, foto's en film, tekst, muziek, veel muziek, na-gebouwde woonkamers, een keukentje etc. Er stonden echter oude machines en je kon kon zelf proberen hoe met in eerste instantie katoen met de hand schoonmaakte. Het verschil in blang en zwart was heel duidelijk, een blank kind had recht op 7,5 dollar voor onderwijs en een zwart kind maar 2. We zagen op foto's een donker meisje op de eerste schooldag dat zwart en blank samen in de klas mochten zitten, naast haar moeder lopen die gezegd zou hebben, be proud, always be proud.

Charlotte was vroeger een katoenstad, en heeft zich telkens door-ontwikkeld, re-invented, er is flink wat geld ingestopt en nu is het de tweede! financiele stand van heel America.

De bijzonder aardige dames achter de balie gaven ons een goede shopping tip, nadat bleek dat het meest geliefde outlet center iet op de route lag, ging een van de twee op internet op zoek naar een outlet centrum in of op de route naar Charleston en ja daar was er een, dezelfde zeer gewilde outlet,

We zouden ervandaag heen gaan maar toen bleek dat het echt op de route lag hebbenw e gistern nog shopped, allemaal!! We hebben net ontbeten en nu gaan we de stad bezoeken. Tot later.