Woensdag, 21 aug '13, Nassau

21 augustus 2013 - Nassau, Bahama's

Vandaag is de dag, de kinderen zijn wat zenuwachtig, ze gaan met de dolfijnen zwemmen. We hebben eerst lekker ontbeten, de kinderen kozen voor een buffet wij hebben heerlijk rustig à la cart gegeten, we bedoelen niet rustig zonder de kids maar rustig omdat 'de massa' niet hier zit. Toen Aimée en Taco klaar waren schoven ze nog even aan want bij ons duurde het wel langer

En toen...

tadadadaaa...

tadadadaaa...

Afgelopen maandag avond hebben Ton en ik de laatste 2 kaartjes gekocht voor de 'Deep' Dolphine Dive. Hierbij gaat het niet alleen om de interactie en het spelen, dat komt er ook allemaal bij maar je maakt ook, met een masker op en zo'n kleine onder-water-motor die je met je handen vasthoudt een diepte duik en je zwemt dan daadwerkelijk met de dolfijn(en) onder water mee/op.

Eerst uitchecken op de boot, wederom met de nodige veiligheids regels, toen opstellen in de rij van de dolfijnen trip, jeetje wat gaan veel mensen dat doen, we konden het ons haast net voorstellen maar de rij was lang. Toen kregen we polsbandjes om, twee stuks, die correspondeerden met hetgeen we ingekocht hadden. Wij moesten overigens ook kaartjes kopen, alleen om mee te gaan en foto's te maken. We werden met de shuttel naar ATLANTIS gebracht, een park met een waterparadijs, glijbanen, winkels, prachtig palmbomen strand, een groot aquarium en natuurlijk de dolfijnen!!

De kinderen kregen een snorkelset en moesten een duikpak aan. We waren gelukkig redelijk op tijd ingedeeld, moesten wel nog even wachten en konden daardoor eerst de kapriolen en kunsten van de dolfijnen vanaf een strandbedje onder een parasol bekijken. Wat zijn ze mooi en slim!! En toen waren ze dan echt aan de beurt.

Eerst leerden ze de dolfijn roepen, zij deden het heel goed maar de dolfijn zat waarschijnlijk in de pubertijd en wilde (nog) niet meewerken. Lekker spelen hoort ook bij het programma, dus ga je gang maar dolfijn.

Even verder met één van zijn vriendjes, Aimée was als eerste aan de beurt voor de fotoshoot, eerst mocht zij (een)kus(jes) geven, knuffelen en vasthouden, toen was Taco aan de beurt en toen werden ze ook nog samen gefotografeerd.

Na de beloning, visjes (mmm...) en wat spelen was het tijd voor de 'speed'-swim. Hierbij liggen de kinderen in het water klaar met een surfboard in hun handen. De dolfijn komt van achteren aangezwommen en neemt ze één voor één met de snuit onder hun voeten om ze een speed-swim te geven. Te horen aan de kreten van Taco en later op de foto's te zien aan de verbeten trekken om zijn mond, ging het hard, heel hard. Aimée is minder zichtbaar expressief maar ook bij haar was het aan alle kanten te zien dat ze genoot van de dolfijnen, de snelheid, alles erop en eraan.

Er was weer tijd voor de nodige ontspanning, ze tuimelden, liepen over het water, doken onder om als een ware schoonspringer weer elders te voorschijn te komen en zo nog meer.

Daarna was het tijd voor de 'deep-dive'. Jammer genoeg konden wij dat niet onder water volgen maar gezien de verhaen was dat ook een geweldige ervaring! Kortom we zijn blij dat we het gedaan hebben.

We hadden één kleine tegenslag, bij het boeken van deze excursie was ons verteld dat als wij zus-en-zo ticket zouden kopen, wij ook in het water mochten om foto's te maken, dat hebben we dus gedaan. Ookal was het een partij geld, we wilden het zelf zien en daardoor waren we ook niet noodzakelijk gebonden aan de dure fotoshoot die zij verkochten.

Toen de kinderen zich moesten omkleden bleek al dat wij niet in een pak mochten, na overleg met de manager kwam dan het antwoord, we mochten in het water maar de dieren niet aanraken en in de weg lopen, logisch. Toen ze begonnen bleek dat wij helemaal niets mochten, security erbij, de manager en uiteindelijk ook de onderdirecteur, we stonden nl. met onze voeten in het water, wilden die foto's maken, we hadden tenslotte niet voor niets 80 dollar per persoon extra betaald.

De, eerste persoon zei dat het een leugen was dat wij die prijs hadden betaald, een kaartje voor observer kost nl. 15 dollar, welles-nietes, ik vertelde hem het verhaal nog eens, gaf toen aan dat hij nu even zijn mond moest houden en wachten want Aimée was net met haar shoot bezig en dat ik hem zo het bonnetje zou laten zien. Hij wilde gewoon niet luisteren. Bij andere ovbservers zagen we inderdaad op het polsbandje de 15 dollar geprint staan en we voelden ons gepiepeld. De security en de onderdirecteur geloofden ons verhaal wel en vonden het heel vervelend, we moesten echt het water uit maar van de directeur kregen wij een prachtig cadeau, terwijl het eigenlijk niet hun fout was, we kregen de hele fotoshoot op DVD, 12 afgedrukte foto's, 2 flinke fotolijsten met verzilverde en bewerkte dolfijnenranden en een fotoboek met een verzilverde voorkant. Een cadeau van 160 dollar! Echt te gek. Uiteraard hebben we ook on beklag op de boot gedaan en daar kregen we nog een discount van 50% ook zeer prettig maar die foto's zijn geweldig.

Het aquarium was ook machtig, we hebben erg genoten van de mooie onderwater wereld maar daarna wilden we weer terug naar het schip.

Alles valt eigenlijk na zo'n prachtige ervaring in het niet. We hebben een late, hele late lunch genomen. Het eten blijft geweldig, gezwommen en 's avonds weer van de kaart gegeten. Het personeel blijft even vriendelijk, tikje formeel maar op een prettige manier. Daarna zijn we naar de voorstelling van een cabaretier wezen kijken. Ookal beheersen we de taal behoorlijk met sommige grapjes, vooral in snelheid is het soms even zoeken naar de humor. Taco heeft zich tot half 11 weer uitstekend vermaakt bij de TeensClub.

1. Lambert en Greta:
    24 augustus 2013